Česká iniciativa pro astma

Čipa infolinka - kontaktní e-mail Napište nám

ČIPA : Infolinka (čtěte, prosím, Prohlášení ČIPA v této sekci!!!)

Infolinka (čtěte, prosím, Prohlášení ČIPA v této sekci!!!) 

Položte dotaz


 * Jméno: 
 * E-mail: 
 * Otázka: 
 * Kontrolní kód (opište): 


Nalezeno 896 záznamů z celkového počtu 896, zobrazeny 6. - 10.

 1  [ 2 ]  3  4  5  6  7  8  9  10  11 

Barbora
Dobrý den, je mi 26 let, velmi ráda plavu, mám však od 11 let diagnostikované lehké astma, pravidelně docházíme na plicní, beru Symbicort, již několik let nemám obtíže. Začala jsem pravidelně plavat v plaveckém bazénu, ale po plavání mám pocit tíhy na hrudníku a zahlenění nosní sliznice. Důvodem by mohl být chlor, který je v bazénech přítomný, nejsem si tím jistá, je to možné? Nemůžeš jít pouze o zatížení organismu? (Delší dobu jsem předtím nesportovala.) Mohla bych požádat o radu, co s tím dělat, popř. na koho se obratit. Popřípadě jaký typ plaveckých bazénů zvolit? Plavání mě velmi baví a nerada bych se ho vzdala. Mnohokrát děkuji za odpověď!
Dobrý den, ano, nelze vyloučit, že může jít o reakci na desinfekční látky přítomné v bazénu. K odlišení by asi pomohlo vyzkoušení stejné zátěže v přírodním prostředí. Pokud se to potvrdí, pak je asi třeba si ověřit, jaké koncentrace v bazénu používají, případně vyzkoušet bazény jiné. NIcméně se obávám, že bezchlorové desinfekce (např. ozon), nejsou příliš rozšířené. Možností je pak ještě vyzkoušet, zda by Vám pomohlo preventivní podání úlevové léčby (modrý inhalátor) před plaváním.
 
Gabriela
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o vysvětlení mé lékařské zprávy. Objednala jsem se nedávno na preventivní kontrolu na alergologii, kde mi měřili dech spirometrem. Paní doktorka mi sdělila že se ji nelíbí můj dech a že mě naučí jak si teď každý den budu inhalovat prášek Relvar. Bohužel jsem se v té chvíli, kdy jsem z toho byla poměrně vydešená zapomněla zeptat jestli se opravdu jedná o astma, nebo případně jiné onemocnění např.Chopn,.. Zde zasílám informace z mé lékařské zprávy. Obj. Spojivky klidne, obturace nosu 0, naznacena zadni ryma+, bez obturace nosu, kasel naznaceny, v oblasti hltanove branky otok +, bez zarudnuti, povrch bez cepu, hlenove povlaky +,spadove krvni uzliny,sklipkove, mělké bez VDF,pokožka klidná, dalsi fyz.nalez dle normy veku. Spirometrie klidova, F/V křivka a ventilacni parametry redukovane do kbrazu lehke obstrukce, test bez iks. Brdt pozitivní Předem mockrát děkuji za vysvětlení oč se přesně jedná.
Dobrý den, bude lepší se domluvit s Vaší paní doktorkou. Není naší úlohou (ani se to nesmí), řešit konkrétní případy v internetové poradně. Obecně řečeno lze dovodit, že podle nálezu na spirometrii odpovídá spíše průduškovému astmatu.
 
Hana
Dobry den, muj bratr ma astma a problemy s hornimi cestami dychacimi. Rada bych mu koupila inhalator, ale nedokazu vybrat mezi parnim, kompresorovym nebo ultrazvukovym. Nemuzete mi prosim poradit? Dekuji Vam.
Dobrý den, obecně řečeno, pro podávání léků doporučujeme používání inhalátoru kompresorového, ultrazvukový může být vhodný pro podávání obecných roztoků bez léčiv (např fyziologický roztok, Vincentka apod.).
 
Veronika
Dobrý den, má maminka dostala od gastroenteroložky předepsanou trojkombinaci léků Duomox 1000, Fromilid 500 a Emanera k lecbe vyskytu Helicobactera pylori. Tyto léky měla užívat 2x denně všechny naráz po 12hod. Již od druhého dne se objevila (dle mého názoru) alergická reakce v podobě zhoršené dušnosti (pocit neustálého tlaku na hrtan), tyto prášky si nakonec vzala 8x s tím,že při poslední dávce již tento tlak nešel vydržet a muselo se zajít na pohotovost,kde byl podán injekčně Solu-Medrol 125mg. Z endoskopie na ORL ale nezjistili žádné vážné problémy, ve zprávě je napsáno: epiglotis štíhlá, hlasivky bledé, sym.pohyblivé,aretynoidy mírně zarudlé,mírný otok kořene jazyka, bez rizika sufukace. Injekční podání ale pocit dušnosti nezastavil. Po dvou dnech tento stav přišel opět znovu s tím,že jsem přivolala záchranku a injekčně do žíly byl podán lék Dexamed 8 mg, to už naštěstí přes noc trochu krk uvolnilo. Ráda bych se zeptala, o jakou reakci se přesně jedná,když už daná antibiotika vysadila uz pri prvnich vaznejsich potizich,proc se tedy tento stav vrací. Nemůže se jednat o Anafyletický šok? A jak mohu nejlepe jako dozor postupovat kdyz se tyto stavy budou i nadále opakovat? Dekuji predem za odpoved.
Dobrý den, popis reakce nevylučuje alergickou reakci na uvedené léky, ale o anafylaktický šok by se jednalo až v případě poklesu tlaku a případně kolapsu (šok...). Uvedené reakce je třeba probrat s indikujícím lékařem, po internetu se to řešit nedá.
 
Frantisek
Dobrý den, je možné, když se mi při sexu hůře dýchá byť jen maličko, že opadne erekce? Toto pozoruji téměř pořád. Výjimkou je pobyt venku či na horách. Děkuji FRant.
Dobrý den, sexuální aktivita je komplexní děj, který vyžaduje dobrou koordinaci cévní i nervovou a je řízen i v psychickém kontextu. Nepohoda, horší dýchání, pocit nejistoty, ale i třeba mírná stresová reakce může vést k dyskoordinaci autonomního nervového systému a k poruše erekce. Zkuste před sexem použít preventivně úlevový inhalátor a třeba to půjde lépe.
 

Partneři

© 2007-2019 Česká iniciativa pro astma
Vytvořila a spravuje MeDitorial
ISSN 1802-5595